Про «Переробку акумулятора на Літій»
0 шт.
Про «Переробку акумулятора на Літій»
Про «Переробку акумулятора на Літій»
Про «Переробку акумулятора на Літій»

Про «Переробку акумулятора на Літій»

Люди постійно запитують про цю послугу.

Вирішив написати свої думки і прояснити це питання зі своєї (майстра) точки зору.

Отже: розглянемо найпоширеніші варіанти акб до шуруповерта для переробки -

12V( 3 шт. 18650),

14.4V( 4 шт. 18650),

18V( 5 шт. 18650).

Щоб зробити це диво, нам потрібна:

плата BMS (у народі – «плата заряду-розряду»), власне, самі

акумулятори, можна додати індикатор, вольтметр і так далі, і, звичайно, в ідеалі (а так і має бути)

зарядний пристрій до цієї збирання.

Але, як правило, момент із зарядним пристроєм упускається, не дарма ж плату називають «Платою заряду-розряду».

З назви плати ми всі повинні розуміти, що вона контролюватиме цей процес.

У результаті вартість цієї послуги (а це всіх і радує) становить:

12V - 400-500 грн.

14.4V – 500-600 грн.

18V – 700-800 грн.

Це БЕЗ зарядного пристрою. А якщо ми його додамо і воно буде більш-менш якісним, то ціна Вас вже не так порадує.

Що ми маємо на увазі під зарядним пристроєм ( ВАЖЛИВО! не блок живлення, а саме зарядний пристрій)? Якщо пояснювати просто, то ця штука зарядить Вам збирання (з 3х, 4х, 5 і навіть 10 елементів ) і відключиться (наприклад: червоний/зелений індикатор) навіть без BMS.

    Для чего нужна BMS(Battery Management System) и что она делает:
  • - контролирует процесс заряда-разряда;
  • - обеспечивает всевозможную защиту (КЗ, перегрев(если есть датчик) и т.д.)
  • - може контролювати опір окремих елементів;
  • - може керувати зарядними пристроями та іншими зовнішніми пристроями;
  • - дає можливість задавати такі параметри як діапазони напруги, межі струму та багато іншого.

І це лише мала кількість можливостей та найпростіші (щодо) BMS.

А тепер перейдемо до основного:

Я особисто, напевно, не проти цієї послуги. Але є одне "але".

Люди, пропонуючи цю послугу, замовчують теорію, не пояснюють людині всі нюанси і, практично завжди, дуже інтенсивно переконують (а, іноді, людина вже приходить начитана на форумах і впевнено заявляє: «Переробіть мені це го*** на нормальний Li-ion , маючи на увазі Ni-Cd, Ni-MH), що "Li-ion це бомба, це те, про що Він мріяв" і так далі.

Хлопці, клієнти, запам'ятайте: жоден нормальний майстер/перепакувальник не може говорити таке!

Кожен хімічний склад акумулятора, а їх безліч має як свої плюси, так і мінуси.

Це факт! Не буває найкращих акумуляторів.

Звісно, якщо у Вас проф. інструмент Dewalt, що працює на Li-ion, не треба його порівнювати з тим, що Вам зроблять!

Це заводське виробництво, це інвестиції у дослідження, всілякі тести у лабораторіях тощо.

Вам ставлять плату за 3$ і кажуть, що буде бомба.

Вдумайтесь самі – від 3$ залежить безпека (а літій ох як горить, думаю чули).

Запитань до елементів не буде, вони зазвичай стандартні і оригінальні, наприклад, Samsung, Lg і т.д.

Розглянемо питання на які так мало відповідей:

Чому, як правило, не дають гарантію на цю послугу?

А якщо дадуть 1 місяць чи 3, як це розуміти? Хіба вони не впевнені як свою роботу? Хіба BMS за 3$ не працюватиме?

Гаразд, їх можна зрозуміти... Скажуть Ви не тим зарядним зарядили... З цього питання так, а чим тоді заряджати чи як користуватися?

Якщо плата не спрацювала (часте явище, коли приносять складання, а один акумулятор чи секція «у нулі»), хто винен? Майстер, Китайська плата, неякісні елементи?

Ця послуга має місце, але треба правильно пояснювати людям, що може на них чекати... і тоді проблем не буде!


Я вважаю, що завдання майстра, менеджера – не «впарити» вам послугу, а розповісти, показати, навести приклад з досвіду, якщо є. Обов'язково дати гарантію на виріб або роботу, або ж пояснити, чому він цього не може зробити, або ж уточнити, як людина використовуватиме акумулятор, чим заряджатиме і дати рекомендації, а потім, відповідно, і гарантію.


Загалом ситуації бувають різні, для цього і потрібно розпитати клієнта, дати пораду, або ж і зовсім відмовити від шаленої ідеї.

Наведу один основний приклад:

Клієнт приносить, наприклад, професійний шуруповерт Bosch з акумуляторами 14.4V 2600mAh Ni-MH і просить "переробити його на літій".

Виникає питання клієнту: «А як сам шуруповерт, бомба?».

У відповідь, найчастіше, можна почути: «Так взагалі супер, відпрацював 8-10 років, чи не щодня на будівництві».

І тут виринає основне питання: «Так, а чим Вам тоді Ni-MH не потрапив?

Ви ж у захваті від інструмента, а отже й від акумулятора?»

Всім удачі! Не існує добре чи погано, потрібно все робити з розумом.